In een referentieverhaal vertellen klanten over de ervaringen met jouw bedrijf. Waar liep men tegenaan en hoe heb je deze problemen opgelost? Een referentieverhaal van een tevreden klant is goud waard, want het kan potentiële klanten nét even dat zetje geven om ook voor jouw bedrijf te kiezen.

De mening van bestaande klanten is voor potentiële klanten interessanter dan welk mooi verkoopverhaal dan ook. Een referentieverhaal moet echter niet té wervend zijn, want dan lijkt het al snel een advertorial. Een goed referentieverhaal is dus positief, maar zo neutraal mogelijk. Kortom: jij hebt de regie, dus jij bepaalt zelf hoe het referentieverhaal eruit komt te zien, maar overdrijf het niet. Geloofwaardigheid is erg belangrijk, want anders zal het niet werken.

Overal inzetbaar

Referentieverhalen kun je overal inzetten. Sales- en marketingmedewerkers kunnen een case-study gebruiken bij een pitch, je kunt de referentieverhalen als flyer laten drukken of als pdf meesturen naar geïnteresseerde bedrijven. En uiteraard plaats je deze klantverhalen op de bedrijfswebsite.

Probleem > oplossing > resultaat

ICT-tekstschrijver.nl heeft jarenlange ervaring met het schrijven van referentieverhalen. Wij weten de kern van het verhaal er altijd uit te lichten en stellen de juiste vragen aan de klant.

Wij beschrijven duidelijk het probleem, de oplossing en wat dit de klant heeft opgeleverd. De kans is groot dat het verhaal in meer of mindere mate herkenbaar is voor nieuwe potentiële klanten.

En dit vergroot meteen de kans dat je er weer een nieuwe, tevreden klant bij krijgt!

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.